اخبار و مقالات

طراحی اولین خانه زمستانی مجازی در متاورس

خانه زمستانی

به تازگی آندرس_ریزینگر هنرمند هنر دیجیتال آرژانتینی و آلبا د لا فوئنته معمار و طراح جوان اسپانیایی در یک همکاری مشترک از طراحی پروژه ای متفاوت رونمایی کردند! این پروژه چیزی نیست جز طراحی یک خانه ی دو طبقه در جنگلی برفی متشکل از حجم های مستطیل شکل و پنجره های شیشه ای از کف تا سقف در متاورس … (دومین خانه از نوع خود پس از پروژه Mars House طراحی شده توسط #کریستا_کیم هنرمند کانادایی)!

 

خانه زمستانی

 

اما بد نیست بدانید کمی به بررسی این پروژه ی هیجان انگیز بپردازیم: پروژه خانه_زمستانی بر روی یک دال بتنی بزرگ قرار گرفته است؛ ایده ای که زمینه ساز تصورِ وجود یک کف معلق (یا شناور) در ذهن بیننده می گردد! فضای ورودی این پروژه، مکعبی شیشه ایست که یک پلکان بتنی، بازدیدکنندگان را از درب ورودی به فضای داخلی خانه هدایت می کند… البته علاوه بر این این پلکان بتنی، یک آسانسور صورتی رنگ نیز در حجمی استوانه ای شکل جانمایی شده است گه از نمای شیشه ای پروژه قابل مشاهده می باشد.

خانه زمستانی

 

به بیان آندرس ریزینگر، این خانه بازتابی است آشکار از تفکرات طراحی دیتر _رامز، طراح صنعتی سرشناس آلمانی، طراح ارشد و ریاست بخش طراحی شرکت لوازم خانگی آلمانی براون و شرکت مبلمان انگیسی Vitsœ در دهه ۱۹۶۰! آنچه طراحی های دیتر رامز را از هم عصران خود متفاوت کرده است، اعتقاد و باور قلبی او به تفکر طراحی “کمتر، اما بهتر” (Less, but better) بود!

 

 

آندرس ریزینگر بر این باور است طراحی خانه های_مجازی برای متاورس هیچ تفاوتی با خانه های موجود در دنیای واقعی ندارد! وی همچنین می گوید:

” من تصور می‌ کنم چنانجه بتوانیم بخش زیادی از علاقه‌ مندی های خود به خرید اشیای مادی را به #فراجهان منتقل کنیم، در این صورت می‌ توانیم رابطه ی خود با طبیعت در دنیای فیزیکی را اصطلاح و تقویت نماییم. دنیای فیزیکی و دنیای مجازی به هیچ وجه در تضاد با یکدیگر نیستند! بلکه مکمل و هم راستا می باشند…”

 

 

خانه زمستانی

 

خانه زمستانی

 

خانه زمستانی

https://www.instagram.com/p/CZOmRyBtZP9/?utm_source=ig_web_copy_link

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *